понеделник, 7 ноември 2011 г.

Сач със свинско и зеленчуци




Подариха ми сач, та реших да го пробвам. Приятелка ми даде изпитана рецепта от интернет тук:
http://recepti.gotvach.bg/r-4788
Та реших да я ползвам като ориентир при приготвянето на сача.



1 кг свински бут без кост
2-3 зелени пиперки
2-3 червени пиперки
1 червен домат
1 жълт домат
1 връзка зелен лук
1 глава лилав лук
300 г гъби
1-2  моркова


За марината на месото: 30 мл водка, 100 мл кока-кола, 1 с.л. мед
Подправки: 1 ч.л. сол, 1 ч.л. бял смлян пипер, или черен, 1 с.л. соев сос, сок от 1/2 лимон, олио за намазване на сача.


Месото се нарязва на малки хапки, слага се в купа, добавя се меда, водката и кока-колата, разбърква се и се оставя да престои 2-3 часа.
Всички зеленчуци се нарязват по желание, смесват се в купа, като гъбите се слагат в отделна.
Слага се сача на студен котлон. Намазва се с мазнина, загрява се, отново се намазва добре с мазнина и се слага отцеденото от маринатата месо, да се пържи.



След като е готово се изважда.



Сача отново се намазва с мазнина и се слагат гъбите. Пържат се, докато добият приятен загар. Добавят се и останалите зеленчуци, добавя се соевия сос и ястието се готви до готовност. При нужда се добавя по малко мазнина - поне аз така процедирах.



Накрая се добавя готовото месо, всичко се разбърква, овкусява се със сол и бял смлян пипер, сока от лимона, разбърква се 2-3 минути и се сервира.






Това е!:) Вкусно се получава, определено. И при сервиране - с много дебели ръкавици, а на масата задължително някаква дебела подложка трябва да има, че сача гори покривки и маси. Сложихме дървени дъски ние, иначе предполагам керамични чинии биха свършили работа.

Приятна нова седмица на всички!:)

10 коментара:

Moni каза...

Най-напред: честит ти сач, Дари! Със здраве да си го ползваш и много вкусотии да приготвиш в него!:-))
Аз също имам, но отдавна не съм го ползвала.
Страхотна манджичка ни предлагаш днес.:-)) Изглежда страшно вкусно!
Снимките са великолепни!
Поздравления!:-))
Сърдечни поздрави и хубава нова седмица!

Unknown каза...

Дареее,мисля,че те разконпирирах в GOOD FOOD!Ако си ти,от цялата си душа и сърце ти пожелавам да спечелиш наградата,защото наистина смятам,че си невероятен естет и кулинар!
Сача е страхотен!Записвам си рецептичката и ще докладвам със снимков материал:)))
Прегръдки и успех!!!

Kokona каза...

Благодаря ти , Мони!:)
Кате, благодаря и на теб!:) Ако си видяла пъстървите в последния брой - аз съм :))))
Благодаря за пожеланията!:)

Роси каза...

Дари,добре сте си хапнали,спор няма!
На сач месцето сигурно е невероятно вкусно,поне така ми изглежда на мен през монитора!

Хубава вечер ти пожелавам!

Zornitsa Nikiforova каза...

Уникална вкусотия ще да е това!
Поздрави!

ellyganova каза...

Много вкусно изглежда тази манджичка на сач!
И аз си имам, но стои забравен някъде. Трябва пак да го извадя и да сготвя нещо в него...

traiana каза...

Чудесен подарък! Да ти е честит! Много вкусно изглежда месото в него! Хубава седмица!

Живка каза...

Ястия на сач е голяма вкусотия.А и твоят е изпълнен с толкова вкусно изглеждащи неща и с тази туршийка-едва ли някой би отказал.
Приятна вечер!

Мъх каза...

Ех,искам и аз сач;-)
МНОГО ДОБРЕ ТИ СЕ Е ПОЛУЧИЛО!!
Браво, Коконке;-)

Unknown каза...

опитах и аз ...стана страхотна вкуснотия