четвъртък, 29 октомври 2015 г.

Пай със спагети/ Spagetti Pie


На днешната рецепта попаднах в този блог - http://www.artandthekitchen.com и ми хареса идеята да приготвя спагетите по този начин. То си е като нашенските макарони на фурна, но спагети не ми е идвало наум да приготвя по този начин. Правила съм други видове паста в съчетание със сирена, месо и различни сосове.
Днешните спагети направих със смляно свинско месо и сирена.


Продукти:
* 400 г спагети с яйца - La Grande Famiglia

* 300 г домати от консерва
* 500 г смляно свинско месо
* 2-3 с.л. краве масло
* 1 малка глава стар лук
* 2 скилидки чесън
* 1 зелена пиперка/чушка
* 1 червена пиперка/чушка
* сол
* черен пипер
* риган
* щипка мащерка

* 100 г камембер
* 200 г топено сирене
* 100 г пушено топено сирене
* 125 г моцарела


Лукът и чесънът се нарязват на ситно и се запържват в кравето масло, добавят се нарязаните на ситно червена и зелена чушка, добавя се смляното месо и се запържва, като се разбърква, за да се раздроби. На финала се добавят доматите, подправките и сместа се разбърква.
Спагетите се сваряват в подсолена вода, за посоченото време на опаковката. Отцеждат се, смесват се със соса, разбъркват се добре, добавят се половината количество сирена без моцарелата, сместа отново се разбърква, слага се в тавичка за пай, отгоре се накъсват или нарязват останалите сирена и паят се пече в загрята фурна на 200 градуса за около 20 мин, докато хване хубав тен.


Ако искаме да отрежем парченце като на снимките, трябва да изчакаме пая доста време, докато се поохлади и се стегне. Това става след около 30-40 мин. Пак е топъл за хапване :) Ако ли не - нападаме горещ :)



Разбира се, може да сложите продукти каквито на вас ви харесват, аз заложих на повече сирена. Може да се сложат зеленчуци, да се направи сос бешамел и да се комбинират спагетите с шунка, гъби, изобщо... всякакви импровизации.
Ако зависеше само от мен бих сложила само сирена :)



 

2 коментара:

Роси каза...

С повече сирена и аз съм фен,Дари!Със спагети и аз не съм пробвала май,иначе наскоро запекох талиатели,вкусно е!Хубава вечер от мен!

Батето М каза...

Много удачно.
И ЧРД.