вторник, 19 юли 2016 г.

Пуешки бутчета с кисело мляко и вино



Да си призная, че за първи път попаднах на охладени пуешки бутчета в търговската мрежа. Пуешко само замразено съм виждала и единствено от комшии на село, които гледат пуйки, съм приготвяла прясно пуешко месо.
Бутчетата (долни бутчета, на които в нашия край им казваме копанчета), видимо бяха пресни и свежи, без вода, без да са издути и да пускат желирано подобна маса при печене. Много доволна останах и занапред ще купувам отново, тъй като разбрах, че ще има постоянно в асортимента.


Рецептата, по която приготвих:
* 3 пуешки бутчета (моите бяха 1,300 кг.)
* 100 мл бяло вино
* 150 г кисело мляко
* 5-6 с.л. олио (може краве масло)
* 1 к.л. черен пипер
* 1 ч.л. червен пипер
* 5-6 листенца салвия
* щипка риган
* 1 ч.л. мащерка
* 3-4 с.л. соев сос
* 1 ч.л. хималайска сол (сол на вкус)

От всички подправки се приготвя сос, в който се мариноват бутчетата, поне 2-3 часа. Пекат се под фолио, без да се добавя вода, за 2 часа на 180 градуса температура. Може първите 30 минути да печете на максимална температура, а след това да намалите фурната на по-слабо.
След като изминат 2 часа се маха фолиото и бутчетата се запичат за 20 минути, до златиста коричка.
Сервирани са върху канапе от картофено пюре с масло и мащерка.



4 коментара:

pep-4o каза...

Метни едно бутче насам :) Чудесни са!

Kokona каза...

Кой ако не Пепи, ще ме уважи на едно месце ;)

Milena Poptoleva каза...

Ами и аз с удоволствие бих ти уважила тези пуешки вкуснотии,но съм сигурна,че и сосче не е останало,така че ще си замълча :) !Прелестна рецепта и снимки!Поздрави :)

vesela каза...

Ох, ама много апетитни бе:))