вторник, 30 май 2017 г.

Печен пуяк в сайдер, с пълнеж от моркови и лук



За втори път ми попада домашен пуяк и след като първия път не се справих особено добре, или поне не толкова колкото ми се искаше с приготвянето му, този път заложих на малко подправки, дълго печене и съм доволна от вкуса и крехкостта на месцето.
Очаквах пак да е леко сухо, но не. Получи ми се семпло, но вкусно и явно си зависи и с какво е хранена животинката.

Не се стигна до снимка на порция, ще ме извините, че представям просто един цял печен пуяк, но вечерно време невинаги имам желание за снимки, а и хората невинаги имат търпение да чакат такива занимавки.

* 4-5 кг пуяк
* 100 г краве масло
* шепа прясна мащерка
* сол на вкус (заложих на 2 ч.л. хималайска сол)
* черен пипер

* 330 мл шише ябълков сайдер

* 25-30 броя малки лукчета
* 300 г моркови

И сложната част:
Почистеният пуяк се намазва с разтопеното краве масло отвътре и отвън. Поръсва се обилно с мащерка, сол и пипер.
Пълни се с цели лукчета и моркови нарязани на едро. Без да се задушават предварително.
Слага се в дълбока тава. Връзват се бутчетата. Добавя се 1 шишенце ябълков сайдер. Затваря се плътно с алуминиево фолио и се слага във фурната.
Пече се 30 минути на 250 градуса и още 3 часа на 180 градуса.
Маха се фолиото, полива се със соса от тавичката и се запича за около 30 минути, като периодично се полива със соса.



Няма коментари: