събота, 17 февруари 2024 г.

Мързеливи хачапури на тиган - за 10 минути


Бързите хачапури на тиган за 10 минути са отново рецепта от кухнята на Гарик.

Как ги приготвя може да видите във видеото тук: https://www.youtube.com/watch?v=UH-ipLB2nF4&t=8s

От посочените продукти Гарик прави 6 броя хачапури в по-малък тиган, а аз направих 3 големи, като намалих наполовина сиренето в рецептата. Съставките, които използва, е написал под видеото в канала си.

Хачапурите Гарик правик с Мацони -  ферментирал млечен продукт типичен за арменската/грузинската кухня.

Аз използвах:

* 200 г едро настъргано краве сирене

* 100 г настъргана моцарела

* 2 яйца

* 400 г кисело мляко /може да ползвате кефир или заквасена сметана/

* 1 ч.л. сода за хляб

* 300 г брашно

* 30 г краве масло

* 30 мл слънчогледово олио

В купа чукваме две яйца, разбиваме малко и добавяме киселото мляко смесено със содата за хляб и разбъркваме сместа. На порции добавяме брашното и хубаво разбъркваме с бъркалка до хомогенна смес. Накрая добавяме всичкото настъргано сирене и разбъркваме сместа.

В малък тиган сипваме малко слънчогледово олио и размазваме с четка. Слагаме на умерен огън да се загрее. Загребваме от сместа за хачапури, сипваме в тигана и разстиламе с помощта на лъжица /сместа е доста гъста/. Разстелената смес не трябва да е по-дебела от 1 см. Покриваме тигана с капак и печем на котлона около 2-3 минути от едната страна. След това с широка шпатула обръщаме и запичаме за минута и от другата страна. Готовите хачапури намазваме с краве масло.

Така изпичаме всички хачапури. Може като мен да направите 3 големи в тиган с диаметър 28 см.

Сервираме топли - при мен с филе и пушено сирене. Бяха много вкусни, макар и с по-малко количество сирене и кашкавал, но на мен ми беше достатъчно.





Няма коментари: