петък, 1 юни 2012 г.

Торта " Павлова "

Здравейте!

Отдавна не съм писала в блога, сигурно месец и е крайно време да се появя. Сигурно все пак някой ме чете, хахаха. :)))) Да дам признаци на живот. :)

Не съм готвила кой знае какви неща, но все пак ще пусна днес няколко публикации на лесни рецепти, пък може на някои хора да допаднат.
С темпото което публикувам в блога, а и се сещам изобщо че го имам, скоро няма да събера любими рецепти на едно място, и то не какво да е място, а именно моето лично местенце - тук.

Така, докато чака тестото за мекиците, смятам да започна с първата рецепта. Нищо ново под слънцето, но... обичам торта Павлова и ще ви покажа последната ми такава.
Общо взето рецептата е една и съща навсякъде, но... аз ползвам повече захар при разбиване на белтъците. Наскоро четох от един адаш кулинар в една кулинарна група, че на 1 белтък максималната доза захар е около 40 г, а аз слагам 60 г. Мисля следващия път да го послушам и да направя именно по негов начин целувчения блат. А сега ви представям моята " Павлова".



Продукти:

5 белтъка
300 г захар
щипка сол
2 с.л. царевично нишесте
2 пакетчета ванилена захар
500 мл сладкарска сметана
500 г ягоди

Препоръчително е яйцата/белтъците да са престояли на стайна температура 3-4 часа преди да ги разбиете.
Захарта да не е много едра, за да може по-лесно да се стопи при разбиване. 
Листът хартия с очертания кръг може да се намасли леко с олио за по-лесно отлепване на блата.
Аз лично не изчаквам блата да изстине, а го пренасям веднага в сервизна чиния, защото когато е охладен се начупва при пренасяне.






Фурната се загрява на 100 градуса.
Белтъците + щипка сол се разбиват на средна скорост на миксера за 2 мин. Добавя се ванилената захар и царевичното нишесте, увеличава се миксера на максимална скорост и на малки порции, лъжица по лъжица се добавя захарта. Трябва да се получи гъста маса, така че като се обърне купата с дъното нагоре, сместа да не се стича.
Покрива се тава с хартия за печене. Начертава се кръг с диаметър 26 см. Изсипва се белтъчната смес и се оформя в кръга, като в средата трябва да остане вдлъбнатина , която после се запълва със сметана и плодове. Пече се на 100 градуса, около 1 час. , фурната се спира, а целувчената основа се оставя вътре на отворена вратичка на фурната, докато изстине, но не напълно.
След като е готова се пренася в сервизна чиния, украсява се с разбита сладкарска сметана и плодове на избор.



2 коментара:

Габи каза...

Четем, четем :) А на тази торта Павлова и се каня от много време, но все ми се струва трудна - нещо съм на Вие с целувченото тесто :) Много е свежа и лятна твоята - ще и се радвам на нея. Поздрави!

Kokona каза...

Мерси, Габи!:)