петък, 14 юни 2013 г.

Вкусен хляб с брашно от лимец и типово брашно




Отдавна се каня да приготвя хляб с брашно от лимец, но все отлагах този момент, докато Нуша ( моя приятелка ) не сподели преди няколко дена, че е приготвила вкусни печива с брашно от лимец и не ме насочи откъде да си купя.

Получи се много вкусен хляб, макар да не съм използвала само брашно от лимец.
Честно казано очаквах влажен и тежък хляб, но се изненадах приятно от резултата.




Продукти:
* 250 мл вода
* 20 г свежа мая
* 1 ч.л. сол
* 1 и 1/2 с.л. захар
* 2 с.л. олио
* 200 г брашно от лимец
* 250 г типово брашно ( ползвах на фирма Мелко)

Приготвяне:
* Продуктите се слагат в описания ред в контейнера на хлебопекарната.
* Хлябът се пече на програма френски хляб за 700 г тесто.

* В случая използвах хлебопекарната само за да омеси тестото и да втаса вътре. Извадих го с намаслени ръце и оформих на топка, която сложих в тавичка намазана със слънчогледово олио.
* Оставих да втаса във фурната ( не съм я загрявала).
* Изпекох на 200 градуса за 35 мин.

В случай, че нямате хлебопекарна:
* Маята се разтваря във водата ( хладка), в която е добавена и захарта. Добавят се 2-3 с.л. от типовото  брашно ( от общото количество) и всичко се разбърква добре, да стане на кашичка.
* Останалото брашно ( типово и лимец) се смесва, добавя се солта.
* Изсипва се в тавичка или купа, прави се кладенче по средата. Добавя се втасалата мая и олиото и се замесва тесто.
* Оформя се на топка, поставя се в намаслена тава. Правят се прорези отгоре, за да диша тестото, намазва се с разтопено масло, олио или зехтин, покрива се с кърпа и се оставя да втаса.
* След като удвои обема си се пече в загрята фурна на 200 градуса около 30-35 мин.
Това е. :)

Много съм доволна от резултата. Опитайте :)
Освен полезен и здравословен, хлябът е и много вкусен. Определено вече ще присъства на трапезата ни, или поне в моето меню. ;)







10 коментара:

Bety каза...

Дари, хлябьт изглежда превьзходно! Използвам често лимец и много ми допада вкусьт! Хубав неделен ден!

Екатерина каза...

Не съм правила нищо с лимец, но този хляб изглежда много вкусно! Прекрасна нова седмица, мила!

Роси каза...

И аз ползвам брашното от лимец в съчетание с бяло.Хлебчето ти е трепач,Дари!Чупвам си хрупкаво крайче!Поздрав с усмивка! :)

Marta каза...

Чуден!

Габи каза...

Дари и аз съм изкушена от брашното от лимец :) Сподели от къде го намери ако може? Поздрави!

Kokona каза...

Благодаря ви! :*

Габи, ползвам брашно от двузърнест лимец на фирма Balcho.
Взех да се съмнявам малко, дали е само двузърнест лимец, след като прочетох по подробно за еднозърнестия, двузърнестия лимец и шплета/спелтата.
Двузърнестия лимец наричат - емер, а шпелтата - динкел.
На пакета двузърнест лимец на Балчо пише лимец (динкел).
Объркана съм дали е чист двузърнест лимец - не пише да е смес, но пък и цената му е доста ниска - 500 г брашно е 2.30 лв, на фона на високите цени за двузърнест и еднозърнест лимец - 500 г зърно около 8-10 лв.

Иначе ми харесва. Направих си и хляб само от брашно от лимец на Балчо и стана много вкусен. А и добре ми действа на стомаха.

Анонимен каза...

А без хлебопекарна как се приготвя?

Kokona каза...

Направих корекция на рецептата :)

Станислава каза...

Здравей, Дарина! Днес попаднах на тази твоя рецепта. Направих хляба и се получи чудесен! Вече е сред рецептите, които със сигурност ще направя отново. Включих я в моя блог, като разбира се съм посочила и линк към първоизточника. Надявам се да нямаш нищо против. Благодаря много за чудесната рецепта!

Kokona каза...

Здравей, Станислава! :)
Разбира се, нямам нищо против :) Радвам се, че хлябът ти харесва.