понеделник, 27 юни 2016 г.

Език в масло



Много обичам, но рядко правя, защото трудно намирам пресен език, да не е замразен.
Рецептата ми е семпла. Просто го сварявам и после пържа за кратко в масло, но ако бях видяла по-рано при Пепи, щях да си го сваря с ароматни кореноплодни и билки, а има и други варианти при нея за приготвяне. Нищо, друг път.


В случая:
* 2 свински езика

* около 40 г краве масло
* 2 с.л. олио
* мащерка
* сол
* черен пипер


Езикът се сварява хубаво ( отнема различно време (около час при мен, но се е случвало и повече), затова аз направо си го бода с вилица и ако се боде лесно и излиза лесно, значи е готов), обелва се още докато е топъл, нарязва се на порции.
Маслото и олиото се слагат в широк тиган, загряват се, добавя се езикът, подправките и за по 2 минути запържен от всяка страна е готов. Внимавайте да не го пресушите, че става за секунди :)
Още топъл нападаме с чаша вино, бира, или каквото ни душа обича :)


3 коментара:

Люси каза...

Даре, всичките ти предложения са прекрасни, но виж този език няма да го пропусна. И аз обичам да си го приготвям точно така и май е време да повторя :) Поздрави от сърце!

vesela каза...

О, това и на мен е много любимо!
Но знаеш ли, май не съм приготвяла у дома:(, къде намираш пресен език?
Макар у дома да не искат и да чуят останалите...

Kokona каза...

Във варненска верига супермаркети намирам няколко пъти да зареждат разни свински истории - крака, уши, език и т.н.. Не редовно, но има.