събота, 15 юли 2017 г.

Бързи питки с кашкавал



Въпросните питки с кашкавал се приготвят много бързо и са чудесен заместител на препечена филийка хляб за закуска.
Кашкавалчето в тях е в символично количество и не се разтегля при разчупване, както сме свикнали да виждаме в разни тестени изделия с повече кашкавал, но и така са приятни, мекички и вкусни и може да се комбинират с всичко за закуска. И със сладко, и със солено.


Изрязах ги с винена чаша и от това количество тесто ми излязоха 20 броя.

* 250 г пресято брашно
* 1 равна с.л. бакпулвер
* 1/2 ч.л. сол
* 50 г краве масло
* 50 г настърган кашкавал
* 170 мл прясно мляко

* 1 разбито яйце за намазване на питките
* по желание маково семе и/или сусам


В купа се смесват брашното, бакпулвера и солта и се разбъркват. В средата се прави кладенче и се добавят маслото, млякото и настъргания кашкавал. Замесва се тесто. Върху леко поръсен с брашно плот се разточва с дебелина около 1-1,2 см и с винена чаша се изрязват кръгчета. Подреждат се в тава покрита с хартия за печене и се намазват с разбито яйце. По желание може да се поръсят с мак и/или сусам.
Пекат се в загрята на 180 градуса фурна, с включен вентилатор, на средна скара, за около 10-12 минути.



2 коментара:

Николина каза...

Здравейте, благодаря за рецептата,страхотно се получиха питчиците!
Спрях се на нея, защото не се използва мая и стават бързо. Аз лично ги направих около час преди да ги изпека защото имахме гости и исках да са топлички като дойдат, ама и да не ги меся по плота в последната минута, че тогава режа салатите. Изборът ми се оказа чудесен - хапнахме ги с много разбит хайвер и салата от миди и разбира се - добро настроение!
Весел ден!

Kokona каза...

Заслугата за рецептата не е моя, но важното е, че са ви допаднали на вкус. Радвам се за което :)
На мен също ми харесват и следващия път ще ги пробвам и аз с хайверче :)