вторник, 13 юни 2017 г.

Чийзкрем с рози и шоколад



Направен в два варианта: с бисквитки и без бисквитки. Единият вариант като чийзкейк с желиран сироп от рози и шоколад с рози, а втория вариант е само кремчето с желе.
За първи път правя десерт като включвам компонент с рози. Свекърва ми е правила често пъти сироп, но аз сироп нямам спомен да съм пила. Вероятно като малка съм, но не помня. Знам че майка ми е правила сладко, но не помня вкуса му. Пък и него не знам дали изобщо съм яла.

Имаме на село маслодайни рози и за поредна година им се радвам само в градината. Просто не стигам до момент да приготвя нещо с тях. Но тази година ми попадна шоколадче с рози, което търпеливо си запазих и снабдявайки се със сироп си направих ей това нежно и вкусно кремче, с лек дъх на рози. Напълно достатъчен, ненатрапчив и със солен привкус от крема сиренето.
Опитах с бисквитките и ми хареса.


За 6 чаши:
По желание: 12 ванилови кръгли бисквити
* 200 мл сладкарска сметана
* 125 г крема сирене
* 2 с.л. пудра захар

* 250 мл сироп от рози
* 10 г желатин
* 30 мл студена вода

* 40 г млечен шоколад с рози
* 40 г тъмен шоколад с 50% какао
* 10-15 мл прясно мляко

* 100 мл сладка сметана за украса
* 1 с.л. пудра захар
* по желание листенца роза/натрошени бисквити


Желатинът се разтваря в студената вода, оставя се да набъбне и след това се разтопява на водна баня. /Ако ви притеснява да не го развалите, просто загрейте купичка с вода, махнете я от котлона и сложете купичката/чашата с набъбналия желатин в горещата вода. От самата топлина той ще се разтвори и втечни/
Сиропът от рози се затопля съвсем малко, да не е студен. Към него се добавя желатинът и се разбърква. Оставя се в хладилника, като периодично се проверява и разбърква, за да не се желира, преди да го сложим върху крема.
Ако случайно го изтървем и се желира, по същия метод в купичка с гореща вода се оставя да се отпусне и втечни.

Сметаната се разбива с пудрата захар на пухкава смес. Добавя се крема сиренето нарязано на парченца и се разбива с миксер съвсем за кратко, колкото да се споят двете смеси.

Двата вида шоколад и млякото се смесват в купичка и се разтопяват на водна баня, до получаване на хомогенна смес.

Останалата сметана се разбива с лъжица пудра захар. По желание може да се добави ванилия.


В чаши се разпределя крем, добавят се по две бисквитки по желание, отново крем, разпределя се шоколадът, а върху него леко охладеното желе от розовия сироп, като се сипва внимателно с лъжица. Оставя се да стегне за 20-30 минути в хладилник. Може и във фризер. Украсява се със сметана и се поръсва с натрошени бисквити.
След час/два е готово за консумация.





2 коментара:

Magi mv каза...

Прекрасно е, като винаги, направо ми замириса на рози!

vesela каза...

Направо е фантастично, а снимките...думи нямам...
Не съм срещала шоколад с рози, иначе си имам сироп, ако жегата не ме бе размекнала щях да скокна да приготвя:)