вторник, 26 март 2019 г.

Индийски хляб на тиган - Kerala Parotta/Malabar Parotta


Харесаха ми тези хлебчета. Срещат се под различно наименование и в други страни. Приличат на гюзлеми. Относно оформлението, има няколко варианта. От такъв за дърпане на корите с мазнина и събирането им на хармоника, която се навива на охлюв и се разтегля с мазнина, до такъв, който се разточва, разрязва с нож за пица на ивици, навива се на рулце на пръста, притиска се и отново с намаслени ръце се разтегля.
Вторият вариант приготвих и аз.
Иска се търпение при печене, което аз нямам, за да се изпекат на умерен огън и по-бавно, за да може хубаво да се изпекат пластовете. Получават се хрупкави хлебчета, които са много вкусни сервирани със сладко и сирене по нашенски.
Използваното брашно за традиционната рецепта е Maida, което тук няма къде да намеря. Това е фино смляно без трици, рафинирано и избелено брашно. Използва се широко в индийската кухня за тестени изделия, сладкиши и хляб. По-близо е до нашите брашна за кекс.
Аз използвах обикновено бяло пшенично брашно тип 500 и в рецептата се наложи да сложа доста повече брашно, за да получа тези хлебчета.
Относно мазнината при печене, използва се както масло, така и олио, та е въпрос на избор и предпочитания. Аз използвах и двете мазнини.


Тук може да видите рецепта: kerala-parotta-easy-parotta
Аз се водих по това оформление - Kerala Parotta

За 6 хлебчета ми бяха нужни:
Тесто:
* 200 мл вода
* 280 г брашно
* 1/2 ч.л. сол
* 1/2 ч.л. захар
* 1 с.л. олио

* слънчогледово олио за печене на хлебчетата
* 30 г краве масло при оформление


Всички продукти за тестото се смесват в купа и се замесва меко, леко полепващо тесто. Оставя се да почива в купа, покрито с фолио, за 30 минути.
Разделя се на 6 топки. Всяка една се разточва върху поръсен плот с брашно на кръг. Намазва се с разтопено краве масло. Нарязва се с нож за пица на тънки ивици. Събират се на фитил, осукват се около показалеца, да се образува рулце. Притискат се върху плота, да станат на малка питка. Подреждат се в чиния, намазват се с олио и се оставят да се отпуснат за около 30 минути.


След това върху намаслен плот се разтеглят с пръсти, да се образува плоско хлебче. Оставят се отново за около 15 минути да се отпусне тестото.
Пекат се на умерена температура и от двете страни, в намаслен с олио тиган, като при обръщане се намазват отново с олио. Разбира се, може да намазвате хлебчетата и с краве масло.
Сервират се топли.



2 коментара:

Сончето каза...

Еха, супер са! Тестено не подминавам, без да го пробвам! Благодаря за рецептата, Дари! Целувки!

vesela каза...

И аз, като Сончето! Направо огладнях!